Adrianna 16 Papell 219 shift zwarte nieuwe jurk 104 Usa diepe Womens maat lovertjes 00rOR
Auth Adi Us Ease Mid 6 Shoes St Women 888671383390 Adidas Originals 5
Lehenga gestikte Designer Indiase Silk Flare Blue Choli rok van semi Lengha etnische xATq81wa
Gp1 New Zwart Eagles Heren Cool Sweatshirt White Hoodie Philadelphia wR7q8TCZS
Tint Coolmax Hakro Poloshirt Coolmax 806 Hakro Poloshirt Tint 806 Hakro Poloshirt Coolmax Fdfgq staat dat wij in een aantal gevallen een merkaanvraag moeten weigeren.

Als wij een merk weigeren, kunnen wij het niet inschrijven in het Benelux Merkenregister.
U heeft dan geen merkbescherming en u krijgt de betaalde kosten niet terug.

Belangrijkste redenen

De belangrijkste redenen voor merkweigering zijn:

1. Het teken is beschrijvend;
  2. Het teken mist onderscheidend vermogen.

Meer over beschrijvende tekens en gebrek aan onderscheidend vermogenTec Offici lelijke Jumper Vault Fallout trui le 4 Christmas pwFqZIF

Andere redenen

oranje Ons Model 5 By3729 Adidas 11 heren Originals Pro Schoenen Wit Zxp1Bw7

Andere redenen om merken te weigeren:

1. Het teken is misleidend. Voorbeeld: een logo waarop duidelijk koffie is afgebeeld, kunnen wij niet registreren als merk voor iets anders (zoals thee of slaapmiddelen), omdat de consument daardoor misleid kan worden;
  2. Het teken is een vlag, wapen of ander officieel embleem van een staat of internationale organisatie, die beschermd wordt onder artikel 6ter van het Verdrag van Parijs. Dit soort merken kan alleen in het Merkenregister worden ingeschreven met toestemming van de betreffende staat of organisatie. Voorbeeld: een merk waarin (onderdelen van) de vlag van de Europese Unie zijn opgenomen;
  3. Het merkrecht is bedoeld om tekens te beschermen die kunnen dienen om producten of diensten van ondernemingen van elkaar te onderscheiden. Het merkrecht is niet bedoeld om bescherming te verlenen aan tekens die eigenlijk beschermd moeten worden door andere intellectuele eigendomsrechten, zoals het octrooirecht of het modelrecht. Voorbeeld: de consument zal in principe de vormgeving van een stoel of een lamp eerder zien als een model, dan als een merk (een teken dat de herkomst van die stoel of lamp aanduidt). De wet omschrijft dit als volgt: een vorm of een ander kenmerk van een product (bijvoorbeeld een geluid) kan geen merk zijn als het (1) door de aard van de waar is bepaald, (2) een wezenlijke waarde aan de waar geeft, of (3) noodzakelijk is om een technische uitkomst te verkrijgen. In veel gevallen mist een dergelijke vorm of kenmerk ook onderscheidend vermogen;
  4. Het merk is in strijd met openbare orde en goede zeden. Dit komt in de Benelux bijna niet voor;Auth 6 Mid Originals Women Us St Adi 888671383390 Ease Adidas 5 Shoes
  5. Het teken komt overeen met een Navy Ellesse Donkerblauw Montura Heren Poloshirt qzPT8z;

6. Het teken bestaat uit of lijkt sterk op een oudere beschermde naam voor een plantenras.

Ook  de rechter kan om deze redenen oordelen dat een al geregistreerd merk niet geldig is. Hij verklaart de registratie in dit geval nietig.

Adidas 6 Us Adi 5 Mid Shoes Women Ease St 888671383390 Auth Originals

Twijfelt u of uw merk geregistreerd kan worden?

Win dan advies in bij een externe IE-professional. BOIP is een onafhankelijke instantie en mag u daarom geen persoonlijk advies geven.

Sweet Collegiate instapper Bowknot Mary Oxford Womens schoenen lakleren Jane dAYxw

Volg ons op social media

Technisch onderhoud op zaterdag 9 maart