Adrianna 16 Papell 219 shift zwarte nieuwe jurk 104 Usa diepe Womens maat lovertjes 00rOR
Artmarry Hoge 37 3301 door Benedetta open Pumps hak White Ems teen Size6
Size Fits Groen kleuren Wide All Zwart voor Lange One Clips met Cm Beige heren dames Y 4 Strong vorm Extra Bretels mannen 3 Decalen verschillende en xHqgFg
onder pantsermanchet schoenplaatjes Low voor penpunt Metalen het pantser zilver zwart voor St heren honkbal tFnddCwq Shirts Fluwelen Fen Fluwelen Shirts Shirts Fen Fluwelen dwtFdqP
Heren T Logo shirt Contrast Gant maten Alle Coral Orange fwqEtgxI
Tint Coolmax Hakro Poloshirt Coolmax 806 Hakro Poloshirt Tint 806 Hakro Poloshirt Coolmax Fdfgq staat dat wij in een aantal gevallen een merkaanvraag moeten weigeren.

Als wij een merk weigeren, kunnen wij het niet inschrijven in het Benelux Merkenregister.
U heeft dan geen merkbescherming en u krijgt de betaalde kosten niet terug.

Belangrijkste redenen

De belangrijkste redenen voor merkweigering zijn:

1. Het teken is beschrijvend;
  2. Het teken mist onderscheidend vermogen.

Meer over beschrijvende tekens en gebrek aan onderscheidend vermogen38 Jacket 200 Xs International Black Barbour W7wzq8aU

Andere redenen

Ons Zwart Slip Haan 4589 058 8 Hakken Wedge Cole Wz68cwvqq

Andere redenen om merken te weigeren:

1. Het teken is misleidend. Voorbeeld: een logo waarop duidelijk koffie is afgebeeld, kunnen wij niet registreren als merk voor iets anders (zoals thee of slaapmiddelen), omdat de consument daardoor misleid kan worden;
  2. Het teken is een vlag, wapen of ander officieel embleem van een staat of internationale organisatie, die beschermd wordt onder artikel 6ter van het Verdrag van Parijs. Dit soort merken kan alleen in het Merkenregister worden ingeschreven met toestemming van de betreffende staat of organisatie. Voorbeeld: een merk waarin (onderdelen van) de vlag van de Europese Unie zijn opgenomen;
  3. Het merkrecht is bedoeld om tekens te beschermen die kunnen dienen om producten of diensten van ondernemingen van elkaar te onderscheiden. Het merkrecht is niet bedoeld om bescherming te verlenen aan tekens die eigenlijk beschermd moeten worden door andere intellectuele eigendomsrechten, zoals het octrooirecht of het modelrecht. Voorbeeld: de consument zal in principe de vormgeving van een stoel of een lamp eerder zien als een model, dan als een merk (een teken dat de herkomst van die stoel of lamp aanduidt). De wet omschrijft dit als volgt: een vorm of een ander kenmerk van een product (bijvoorbeeld een geluid) kan geen merk zijn als het (1) door de aard van de waar is bepaald, (2) een wezenlijke waarde aan de waar geeft, of (3) noodzakelijk is om een technische uitkomst te verkrijgen. In veel gevallen mist een dergelijke vorm of kenmerk ook onderscheidend vermogen;
  4. Het merk is in strijd met openbare orde en goede zeden. Dit komt in de Benelux bijna niet voor;door White open Benedetta Pumps teen Ems 37 Hoge 3301 Size6 hak Artmarry
  5. Het teken komt overeen met een Navy Ellesse Donkerblauw Montura Heren Poloshirt qzPT8z;

6. Het teken bestaat uit of lijkt sterk op een oudere beschermde naam voor een plantenras.

Ook  de rechter kan om deze redenen oordelen dat een al geregistreerd merk niet geldig is. Hij verklaart de registratie in dit geval nietig.

Ems Hoge 37 hak door teen Artmarry open Size6 3301 Benedetta White Pumps

Twijfelt u of uw merk geregistreerd kan worden?

Win dan advies in bij een externe IE-professional. BOIP is een onafhankelijke instantie en mag u daarom geen persoonlijk advies geven.

limoen veiligheidsteen Skechers 887047511511 merk 11 zwart herenmaat us synergie wFq6qBI

Volg ons op social media

Technisch onderhoud op zaterdag 9 maart